Trojan workout

De Trojan workout is een korte en intensieve trainingsvorm.

Het lichaam is gemaakt om te bewegen. Om je lichaam optimaal te kunnen laten functioneren, is het een vereiste om met enige regelmaat (2-3 keer per week) je hartslag omhoog te brengen en intensief te bewegen. Je hersenen kunnen veel beter functioneren als er geregeld, onder verhoogde snelheid bloed door het lichaam wordt gestuurd, als gevolg van de training. Sporters die kort en intensief sporten hebben veel energie gedurende de dag. Een oorzaak hiervan de een verandering in de hormoonspiegel als gevolg van de training. Daarnaast worden mensen onder de juiste omstandigheden elke training iets sterker. Met als het gevolg een verhoogde stofwisseling waardoor je vet verliest en een kleiner risico loopt op pijn en spier- en gewichtsklachten.

Trojan Workout is een complete training voor iedereen die streeft naar prestatieverbetering. Of het nu gaat om conditie verbeteren, sterker worden of afvallen; resultaat gegarandeerd!! Bij Trojan Workout wordt gebruik gemaakt van je eigen lichaamsgewicht
De naam Trojan Workout doet het misschien niet vermoeden, maar de lessen zijn zowel voor getrainde als niet getrainde mensen toegankelijk!

De essentie van de Trojan workout zit in de intensiteit en haar eenvoud. Bij alle trainingen wordt een zo groot mogelijk aantal spiergroepen tegelijkertijd aangesproken. Wanneer dit op een hoge intensiteit gebeurt, levert de training, naast een toename van kracht, een cardiovasculaire prikkel op. Met andere woorden; het hart moet zo hard werken om alle actieve spieren van zuurstof te voorzien dat je met deze intensieve vorm van krachttraining tevens je conditie verbetert. Daarnaast wordt tijdens de trainingen een beroep gedaan op de coördinatie van de deelnemer. Dit maakt dat niet alleen de coördinatie van de deelnemer verbetert, maar ook dat het lichaam nog meer wordt ” verstoord”, wat een nog grotere trainingsprikkel oplevert. Tot slot wordt veel gebruik gemaakt van een zo groot mogelijke bewegingsuitslag. Dit wordt ook wel Function-training genoemd.
Hierdoor train je de spieren over de gehele lengte en versterk je de spier dus ook over de volledige lengte, wat kans op blessures op korte en zeker op lange termijn aanzienlijk verkleind!

Een Trojan Workout duurt maximaal 30 minuten. De training geschiedt op een veilige manier waardoor deze voor iedereen toegankelijk is. Er is eigenlijk niks zo dom om geblesseerd te raken tijdens een training, als je bedenkt wat het doel van je training is. Elke training wordt je iets sterker zonder dat je extreem vermoeid raakt. Kracht is bij Trojan Workout de belangrijkste trainingsvariabele.

 

Trojan Workout

Cecilia, Yogadocent

Ik word altijd blij van een Trojan Workout! Deze training maakt mij als yogadocent niet alleen sterker, maar ook leniger. Als ik het niet doe, merk ik het verschil!

Stefanie Siegenthaler, Topturner Nationaal Team Zwitserland

Mijn trainingsdoel als turnster voor het Nationaal Team van Zwitserland is om in de allround finales te staan. Met Trojan Workout train ik boven mijn vermogen, waardoor ik mijn grenzen kan verleggen.

Alonso Corrales

I got immediately drawn by the scientific reasoning behind the structure of the workout, as well as the effectiveness, the versatility, the functionality focus and the  mindset.

Locaties

Den Bosch

Marathonloop 7
5235 AA Den Bosch

Boek een proefles

Alphen aan den Rijn

Het Groene Hart Leerpark
Pr. Beatrixlaan 4
2404 XC  Alphen aan den Rijn

Boek een proefles

IJmuiden

Kerkstraat 93
1975 GG  IJmuiden

Boek een proefles

error: Content is protected !!